ÅF-Login ÅF-Ansökan

        


När vi har granskat servicerapporten tilldelas ni ett RMA-nummer och blir underrättade via e-post. RMA-nummer skall alltid tydligt anges på inskickat gods.
OBS! Utan RMA-nummer hamnar produkten sist i kön och ses över i mån av tid.

 

För att serviceärendet ska kunna hanteras korrekt är det viktigt att formuläret blir i fyllt på rätt sätt.
Vänligen läs nedanstående information innan ni fyller i servicerapporten.


Giltighetstid på RMA-nummer:

RMA-numret är giltigt i 8 dagar, inom denna period skall produkt för service ha ankommit Audiovision AB. Service som ankommer efter giltighetstid ses över i mån av tid.

 

Garanti:

1 års garanti mot fabrikations- och materialfel, om ej annat anges. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom ingrepp i apparaten, felaktig inkoppling eller felaktigt/ovarsamt handhavande. Under garantitiden står vår verkstad för reparation.

 

Vid garantianspråk ska inköpsbevis bifogas.

Kunden står för frakten till oss. Vi står för frakten till kunden.  

I övrigt hänvisas till leveransvillkor enligt LLB2003ÅF.

 

Servicehantering:

Vi testar produkten enligt den angivna felbeskrivningen och den skall klart beskriva hur felet yttrar sig.

 

För felfria produkter som inskickas, eller för produkter vars fel uppkommit genom uppenbar brist vid hantering eller en direkt felaktig användning, debiteras undersökningsavgift respektive serviceavgift och returfrakt.



Garanti på utförda reparationer:


På alla reparationer lämnas 3 månaders garanti.

 

Frakt till Audiovision AB:

Det är kundens ansvar att produkten förpackas väl för att minimera risken för transportskador till Audiovision AB, fraktföretagets packanvisningar gäller. Vid undermålig förpackning på inkommande produkter för service tas en extra emballageavgift ut 50:- ex.moms vid återsändandet av produkten.

  

Retur av servad produkt:

Leverans sker med Postnord. Transporten sker på mottagarens risk. Förkommet eller skadat gods reklameras av mottagaren till fraktföraren vid försändelsens mottagande.

 

Undersökningsavgift:

Undersökningskostnad: 476:-/595:- exkl/inkl.moms.

 

Serviceavgift: 476:-/595:- exkl/inkl.moms per påbörjad halvtimme.

 

Kontaktuppgifter:

Serviceavdelningen tar emot telefonsamtal mellan 08.00-16.00 måndag till fredag. Övrig tid, vänligen kontakta service@audiovision.se



*-Märkta fält är obligatoriska

OBS! En RMA-ansökan per produkt


 Företag*
 Kontaktperson*
 Returadress gata/box*
 Returadress postnr/ort*
 Telefonnummer*
 Produkt för service: Fabrikat*
 Produkt för service: Modellbeteckning*
 Produkt för service: Serienummer*
 Köpt av*
 Inköpsdatum*
 Ingående tillbehör*
 Originalemballage ja/annat*

Insändes för:
Reparation
Max rep.kostnad SEK + moms
Garantireparation
Kontroll
Uppgradering
Modifiering
Annat

Felsymptom:
Helt ur funktion
Problem med in/utgångar
Annat

Felet är:
Konstant
Efter en timma eller mer
Efter 24 timmar eller mer
Periodiskt
När den blir varm
När den är kall

Felbeskrivning



OBS! Tänk på att alltid ta backup på program/projekt innan du returnerar produkten! I vissa fall måste produkten fabriksåterställas.

Jag (ägare/inlämnare/inskickare av ovanstående produkt) har lämnat korrekta serviceuppgifter och har tagit del av all ovanståande information


 Namn


 E-post